Egy egyszerű egyetemista elképzelései

Hogyan kezdjünk neki az orosznak?

Hogyan kezdjünk neki az orosznak?

A nagy kezdet

2016. április 02. - Vihlop

Tulajdonképpen már március első hetében merültem bele az orosz nyelv rejtelmeibe, így ezt a bejegyzést a fakuló emlékeim alapján írom. Hogyan is kezdődött az egész? Mi a legelső lépés ha már túl vagyunk a célok behatárolásán, és bele akarunk vágni a nyelvtanulásba?

Ajánlom mindenki figyelmébe (ha eddig még nem tette volna meg) az orosz nyelvről a lehető legtöbb objektív információhoz jutást az internet (például wikipédia) vagy más eszköz segítségével (például nyelvtani áttekintő könyvvel). Én bevallom a wikipédiát olvasva elálmosodtam, így el sem jutottam a végére, nem sok mindent tudtam meg általa az orosz nyelvről, viszont voltak más forrásaim is. Van egy Mihail nevű orosz barátom aki (bár megpróbált némi módon objektíven nyilatkozni a nyelvről) a nehézségére hívta fel elsősorban a figyelmemet. Ezúton is köszönöm neki a felesleges riogatást már az elején. :D

A nehéz szó borzalmasan szubjektív, ennek részleteibe most nem akarok belemenni, esetleg majd egy későbbi cikkben írok ezzel kapcsolatban valami bátorító szöveget.

Visszatérve: a nyelvtanulás előtt érdemes egy viszonylag átfogó képet alkotni a megcélzott nyelvről, annak nyelvtanáról, hangjairől, írásáról, igeidőkről, esetekről stb. Én lusta voltam ahhoz, hogy az interneten keresgéljek objektív dolgok után, ezért megvettem a Pons Nyelvtan röviden és érthetően - OROSZ című vékony, de egész hasznos könyvét. Nem akarok mindenkit arra buzdítani, hogy a nyelvtanulást rögtön 4-5 könyv megrendelésével indítsa, viszont én úgy gondoltam, hogy egy áttekinthető, és mindig kéznél lévő nyelvtani áttekintő könyvecske bármikor hasznos lehet. És már az elején bebizonyosodott, hogy igazam volt, mivel sokat segített például az orosz hangok reprodukálásában.

A komolyabb nyelvtani részekről nem tudok még véleményt mondani, mert ott még nem tartok. 

Anyagok, eszközök keresése: 

Korábban már leszögeztem, hogy ez a blog az én haladásomról szól, és azokról az eszközökről, amiket én jónak találtam. Tehát ez egy teljesen szubjektív dolog, hogy nekem ez jó és ez tetszik, neked meg az. Nagyon kevés időt igénylő kereséssel rengeteg könyvet, appot, internetes oldalt lehet találni, ezért ezeket nem sorolom fel egytől-egyig, csak azt, amit én használok. Szerintem rengeteg remek dolgot lehet találni az interneten teljesen ingyen, mindenki kedvére válogathat.

Azonban a könyvválasztás az egyik legfontosabb dolog. Ezt nagyon meg kell gondolni. Nekem a Sag za sagom stílusa, tematikája tetszett meg, és mivel csak jókat hallottam róla, és az ára is elfogadható volt, ezért ezt rendeltem meg.

 

Az eddig általam használt anyagok:

A legfontosabbakat pirossal jelöltem.

 

Kézzel fogható dolgok:

Sag za sagom 1 + CD (innen rendeltem: universitatis.hu)

PONS Orosz nyelvtan röviden és érthetően

1 szótár füzet

 

Mobil appok, internetes források:

Duolingo (frissítés: 1 hónap után letöröltem, mert rájöttem, hogy csak lelassít)

Lingq (РУССКИЙ С НУЛЯ (RUSSIAN FROM 'ZERO') nekem ez vált be a legjobban

Innovative (Russian podcast101)

Memrise 

 

Kiejtést segítő dolgok:

https://www.youtube.com/watch?v=roevsN1zBl4

http://beszeljunkoroszul.hu/wp-content/uploads/2014/08/Az-orosz-kiejtés.pdf

 

Olvasást és írást segítő dolgok:

Russian Alphabet Mastery (Learn Cyrillic in 3 Hours) Ez a létező leghasznosabb cirill tanulós program szerintem
https://www.youtube.com/watch?v=VCdHAMN1kPA

http://www.memrise.com/course/78454/learn-basic-russian/ Az első néhány olvasós leckét csináltam csak meg. Egész hasznos

Gépelés:

http://vse10.ru/main/?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjunkoroszul.blog.hu/api/trackback/id/tr698544480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása