Egy egyszerű egyetemista elképzelései

Hogyan kezdjünk neki az orosznak?

Hogyan kezdjünk neki az orosznak?

Üdvözlet! / добро пожаловать!

2016. március 20. - Vihlop

Üdvözlet a blogon!

Mikor ezt a bejegyzést írom a fent olvasható orosz kifejezést google fordító segítségével hoztam össze 1 perc leforgása alatt. A célom tehát hogy abszolút nulláról indulva megtanuljak oroszul.

Ez mind szép és jó, de miért hoztam létre emiatt egy blogot? merülhet fel a kérdés. Nos, szeretnék segíteni más, hasonló cipőben járóknak is, akik oroszul szeretnének tanulni, viszont magántanár helyett másra szeretnék fordítani a pénzüket és idejüket. Saját tapasztalataimat szeretném megosztani az internetes böngészőkkel, és úgy gondolom, hogyha legalább egy embernek segítségére tudtam lenni, akkor már megérte elindítani egy blogot. :)

Ha tehát te is abszolút kezdő vagy jó helyen jársz! 

Ha nem, nos, remélem tudok valami érdekességgel szolgálni számodra is! :)

A blog célja:

Tudom, rengeteg nyelvtanulással foglalkozó blog van már az interneten, viszont minden ember más, és nem tetszhet mindegyik mindenkinek. A saját sikereimből, hibáimból, egyszóval tapasztalataimból szeretném ha tanulnának az olvasók (az okos ember más hibáiból tanul ugyebár). Megosztom majd a blogon az általam használt módszereket, anyagokat, oldalakat, egyszóval mindent, amit kettőnél többször használtam, és segítségemre vált a tanulás folyamán. 

Lényegre törve:

Segítségére szeretnék lenni azoknak, akik nem tudják hogyan kezdjenek el oroszul tanulni, illetve megakadtak, és nem tudják merre tovább. Én kitaposok egy ösvényt, és más eldöntheti, hogy ő is azon akar-e járni vagy sem. Az általam használt, és bevált módszereket, valamint a haladásom menetét 

Nekem ez a blog elsősorban a saját haladásom nyomonkövetését jelenti, emellett örülnék, ha másoknak is segítséget nyújthatnék közben.

Magamról:

20 éves vagyok, egyetemista. Egy katasztrofális vizsgaidőszak után (mikor konkrétan életem nem volt, annyira zsúfolt volt a hónapom vizsgákkal) új szemeszter köszöntött be, és ezzel együtt rengeteg szabadidő. Sokat töprengtem mitévő legyek a szabadidőmmel: Igyak és bulizzak mint a többiek minden második nap? Szórjam a pénzt alkoholra, party jegyekre? Háát... őszintén szólva nekem ehhez nincs kedvem. Van egy egészséges mértéke a bulizásnak, ami az egyetemista szociális életét tekintve nélkülözhetetlen, de emellett rengeteg más dologra is marad ideje. A tanulásra mindig lesz kellő időm, ez nem vitás, viszont feleslegesen nem akarok éjt nappallá téve tanulni mint nemrég. Mihez fogjak tehát, ami hasznomra válhat a későbbiek során? A válasz egyértelmű volt számomra: tanuljak egy nyelvet. Angolul már egész jól tudok, tulajdonképpen része a mindennapjaimnak (Youtube videók, csetelés, random honlapok és cikkek olvasása) és már van belőle egy középfokú nyelvvizsgám. Igen, ezzel most valószínűleg nem nyűgöztem le senkit, viszont terveim közt szerepel a felsőfokú (szakmai?) nyelvvizsga letétele is jövő ősszel. Addig viszont még van időm, mérnöknek készülök, ráérős vagyok! :) Tehát mit tanuljak angol mellett? Ennek a kérdésnek a megválaszolása egy teljes hónapomba telt. De megérte! 

Miért az orosz?

Mert ezt tudom a legnagyobb odaadással tanulni. Ennyi.

Itt még lehetne szónokolni a világpolitikai és gazdasági szerepről, hasznosságról, világnyelvek között betöltött szerepéről, és természetesen arról, hogy ez mennyiben járulna hozzá egy állásinterjú sikeréhez, viszont ez mellékes, higyjétek el. Én speciel képtelen vagyok olyan nyelvet tanulni ami nem érdekel, aminek a tanulására nincs motivációm. Ha megtanulnék folyékonyan beszélni lettül, vagy szlovénül (mert érdekel) annak is hasznát tudnám venni valamilyen módon, nem kell a nyelvnek világnyelvnek lennie ahhoz, hogy hasznos legyen.

(Na jó, egy Navajoval talán nem sokra megy az ember manapság, de a lényegen ez nem változtat)

Mi a célom:

Erről a következő bejegyzésben írok majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdjunkoroszul.blog.hu/api/trackback/id/tr968507558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása